PRÁVO NA ODSTOUPENÍ
7.1. Ve smyslu směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83 / EU, jakož i ve smyslu vládního nařízení 45/2004 (z 26.II.) o podrobných pravidlech spotřebitelsko-obchodních smluv je spotřebitel oprávněn do 14 dnů ode dne převzetí výrobku odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a může objednané výrobky vrátit. Pokud Poskytovatel nedodrží obsah tohoto informačního materiálu, 14 denní lhůta pro odstoupení od smlouvy se prodlužuje o 12 měsíců. Pokud Poskytovatel po uplynutí 14 dnů ode dne doručení výrobku, resp. ode dne uzavření smlouvy, ale ještě před uplynutím 12 měsíců poskytne informace, otevřený termín vymezený na odstoupení od smlouvy je 14 dnů ode dne poskytnutí informací.
7.2. Své právo na odstoupení může Spotřebitel uplatňovat jasným prohlášením, resp. podle vzoru prohlášení připojeného č.2 vládního nařízení č. 45/2014 (z 26.II.)
7.3. Své právo na odstoupení může Spotřebitel uplatňovat do 14 dnů ode dne, kdy Spotřebitel nebo jím pověřená třetí osoba, která není totožná s osobou přepravce, výrobek / -ky převzal.
7.4. Spotřebitel může uplatňovat své právo odstoupit i v době mezi uzavřením smlouvy a převzetím výrobku.
7.5. Náklady spojené s vrácením zboží je povinen snášet Spotřebitel, Poskytovatel se nezavázal nést tyto náklady.
7.6. V případě uplatňování svého práva na odstoupení Spotřebitel nebude snášet jiné náklady kromě nákladů na vrácení zboží.
7.7. Spotřebitel nemá právo na odstoupení v případě takového předem nezpracovaného výrobku, který je vyroben na základě pokynů Spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, resp. v případě takového výrobku, který je jednoznačně šitý na míru Spotřebitele.
7.8. Spotřebitel si také nemůže uplatňovat právo na odstoupení:
a. v případě smlouvy o poskytování služeb po splnění služby v plném rozsahu, pokud podnikatelský subjekt plnění zahájil na základě předchozího souhlasu spotřebitele a spotřebitel vzal na vědomí, že po splnění služeb v plném rozsahu ztrácí své právo na odstoupení;
b. ohledem na takové výrobky nebo služby, jejichž cenu, resp. odměnu podnikatelský subjekt na peněžním trhu neví ovlivnit, tyto po dobu otevřené na uplatňování si práva na odstoupení mohou kolísat;
c. v případě produktů podléhajících rychlé zkáze, resp. výrobků s krátkou dobou spotřeby;
d. v případě takových balených výrobků, které z hygienických důvodů nebo z důvodů ochrany zdraví po otevření nelze vrátit;
e. v případě takových výrobků, které se vzhledem ke svému charakteru po předání neoddělitelně smísí s jiným výrobkem;
f. v případě takových výrobků s obsahem alkoholu, jejichž skutečný hodnota závisí na kolísání na trhu a nelze ji ovlivnit podnikům, a na ceně kterých se smluvní strany dohodly při uzavření smlouvy, avšak k plnění smlouvy dojde až po třiceti dnech ode dne uzavření smlouvy;
g. v případě takové dodavatelské smlouvy, kde podnikatelský subjekt neprodleně navštíví spotřebitele na základě jeho výslovné žádosti za účelem provedení servisních nebo údržbářských prací;
h. v případě koupě zvukových, resp. obrazových nahrávek v uzavřeném obalu nebo počítačových softwarů, které spotřebitel po jejich převzetí již otevřel;
i. v případě nových, resp. jiných periodik v tištěné formě, časopisů, s výjimkou smluv týkajících se jejich předplacení;
j. v případě smluv uzavřených na veřejné dražbě;
k. v případě smlouvy o poskytování ubytování, kromě bytových služeb, v případě smlouvy o přepravě, pronájmu osobních motorových vozidel, smlouvy o poskytování stravy nebo o rekreační činnosti, pokud je ve smlouvě přesně stanovený den nebo termín;
l. v případě pokud je digitální datový obsah poskytovaný na nehmotných médiích, pokud podnikatelský subjekt zahájil plnění výhradně na základě předchozího souhlasu spotřebitele a spotřebitel vzal na vědomí, že po splnění služeb v plném rozsahu ztrácí své právo na odstoupení.
7.9. Poskytovatel po přijetí vráceného výrobku / nebo prohlášení na odstoupení ve smyslu výše uvedených právních předpisů neprodleně, avšak nejpozději do 14 dnů ode dne kdy se o odstoupení dozvěděl, vrátí Spotřebiteli uhrazenou částku, včetně nákladů na přepravu.
7.10. Poskytovatel vrátí částku uhrazenou Spotřebitelů stejným způsobem platby jak ji Spotřebitel zaplatil při objednání výrobku, s výjimkou pokud Spotřebitel nedá svůj výslovný souhlas na jiný způsob vrácení, pokud použitím takového způsobu vrácení platby Spotřebiteli nevzniknou další náklady.
7.11. Spotřebitel je povinen zboží vrátit Poskytovateli, resp. zboží přímo předat na adrese Poskytovatele bez zbytečného odkladu, avšak v žádném případě ne později než do 14 dnů ode dne zaslání prohlášení o odstoupení od smlouvy.
7.12. V případě pokud Spotřebitel písemně odstoupil od smlouvy, stačí prohlášení o odstoupení poslat do 14 dní.
7.13. Spotřebitel dodrží lhůtu tehdy, pokud před uplynutím 14 denní lhůty, vrátí, resp. odevzdá výrobek / -ky Poskytovateli. Vrácení se považuje za provedené ve lhůtě k tomu určené, pokud Spotřebitel zboží vrátí před uplynutím této lhůty.
7.14. Spotřebitel nese výlučně náklady bezprostředně spojené s vrácením zboží, s výjimkou pokud se Poskytovatel zavázal uhradit i tyto náklady.
7.15. Poskytovatel není povinen uhradit pro Spotřebitele takové navíc vzniklé náklady, které vyplývají z vrácení zboží způsobem, kteří se liší od Poskytovatelem navrženého nejlevnějšího způsobu.
7.16. Vrácení částky je Poskytovatel oprávněn zadržet do té doby, dokud neobdrží výrobek / -ky, resp. dokud Spotřebitel neposkytne důkazy na to, že jejich odeslal: z obou se bere v úvahu dřívější termín.
7.17. V případě pokud si Spotřebitel přeje uplatnit právo na odstoupení, může tak učinit písemně posláním prohlášení na některý z kontaktních údajů Poskytovatele (také pomocí prohlášení v příloze), telefonicky nebo osobně. Při posílání prohlášení o odstoupení poštou se bere v úvahu datum na razítku pošty, při nahlášení telefonicky zase termín telefonického hovoru. Objednané výrobky může Spotřebitel vrátit Poskytovateli poštou, osobně nebo prostřednictvím kurýrní společnosti.
7.18. Spotřebitel odpovídá výlučně za amortizaci vyplývající z použití, které nepřesahuje rozsah použití nezbytného ke zjištění povahy, vlastností a fungování výrobku.
7.19. Vládní nařízení č. 45 / 2014 (z 26.II.) o podrobných pravidlech spotřebitelsko-obchodních smluv si můžete prohlédnout zde.
7.20. Směrnici Evropského parlamentu a Rady 2011/83 / EU ze dne 25. října 2011 o právech spotřebitelů si můžete prohlédnout zd
7.21. Spotřebitel se může obrátit na Poskytovatele i v souvislosti s jinou stížností, na některý ze zde uvedených kontaktů.
7.22. Právo na odstoupení od smlouvy mají pouze ti Uživatelé, jejichž občanský zákoník definuje jako spotřebitelé.
7.23. Právo na odstoupení nemá podnikání, čili osoba jednající v rámci svého samostatného řemesla, povolání nebo podnikání.
7.24. Postup uplatňování práva na odstoupení:
7.24.1. V případě pokud si Spotřebitel přeje uplatnit právo na odstoupení, je povinen svůj záměr avizovat Poskytovateli.
7.24.2. Spotřebitel uplatňuje právo na odstoupení ve lhůtě, pokud před uplynutím 14 dnů ode dne převzetí výrobku odešle prohlášení o odstoupení. V případě odstoupení písemným způsobem stačí odeslat prohlášení do 14 dní. Při avizování odstoupení poštou je rozhodující datum podání dopisu na poště, v případě oznámení prostřednictvím e-mailu nebo faxu se bere v úvahu datum odeslání e-mailu nebo faxu.
7.24.3. Spotřebitel je v případě odstoupení od smlouvy povinen bez zbytečného odkladu vrátit výrobky Poskytovateli, nejpozději však do 14 dnů ode dne odeslání prohlášení o odstoupení. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud před uplynutím 14 denní lhůty výrobek odešle (čili nemusí být do 14 dní přijat Poskytovatelem). Objednatel ponese veškeré náklady spojené s vrácením zboží kvůli uplatňování práva na odstoupení.
7.24.4. Nicméně Poskytovatel není povinen uhradit Spotřebiteli takové navíc vzniklé náklady, které vyplývají z vrácení zboží způsobem, kteří se liší od Poskytovatelem navrženého nejlevnějšího způsobu. Spotřebitel může uplatňovat své právu odstoupit i v době mezi podepsáním smlouvy a doručením výrobku.
7.24.5. V případě koupě / prodeje více produktů, pokud se dodání výrobků zrealizuje v jiném termínu, své právo na odstoupení může uplatňovat Spotřebitel do 14 dní po obdržení posledního výrobku, resp. v případě zásilky sestávající z více balíků po doručení posledního balíčku.